Proč webové stránky stojí více, než čekáme?

Téměř každý, kdo měl co dočinění s podnikáním, si prošel tvorbou webu svépomocí nebo známým, který jej vytvořil za minimální prostředky. Ano, to je zcela v pořádku. Ale ruku na srdce, komu to dlouhodobě funguje? Jak business roste, rostou požadavky na web a tehdy přichází řešení – nový web, který ale stojí mnohem víc, než čekáme. Proč? To se pokusíme vysvětlit.

Tvorba webu je v dnešní době jednou z nejdůležitějších činností pro obchod, marketing a leckdy podnikání jako takové. Ne každý je však ochotný do této činnosti investovat tolik prostředků a času, jaké si tento proces zaslouží. Často se setkáváme s poptávkami, které vyžadují (až nepochopitelně) co nejnižší cenu a majitele ne a ne přesvědčit, že investice do webu zohledňuje fungování celé firmy a především efektivitu celé propagace.

Jak tedy probíhá tvorba webu, kdo všechno se na ní podílí, proč to není (a nemělo by být) levné a jak vybrat kvalitní agenturu, se kterou neutratíte, ale investujete? Pojďme se na to podívat.

Pokud jste si do teď mysleli, že na tvorbu webu stačí jeden “ajťák” a možná jeden grafik, asi vás překvapíme. Jedná se o vysoce konkurenční prostředí, dobré agentury si tedy nemohou dovolit web na míru “odfláknout” a svěřit jej dvěma lidem. Na každou fázi tvorby webu by každá agentura měla mít minimálně jednoho profesionála. Na tvorbu celého webu je tak průměrně potřeba minimálně 6 různých profesí:

KDO VŠECHNO SE NA TVORBĚ WEBU VLASTNĚ PODÍLÍ?

  • KONZULTANT (SE KTERÝM BUDETE MÍT NEJMÉNĚ JEDNU SCHŮZKU, KDE BUDETE PROBÍRAT VEŠKERÉ NÁLEŽITOSTI, VIZE A POŽADAVKY)
  • MARKETINGOVÝ SPECIALISTA (PRO VÁŠ WEB VYMYSLÍ MARKETINGOVOU STRATEGII, CÍLE A ÚLOHU WEBU)
  • UX DESIGNER (NAVRHNE ARCHITEKTURU A ROZLOŽENÍ WEBU TAK, ABY SE UŽIVATELÉ NA WEBU POHYBOVALI PŘESNĚ DLE VAŠICH POTŘEB, DĚLALI POŽADOVANÉ AKCE A PŘITOM SE NA NĚM CÍTILI DOBŘE)
  • GRAFIK (ZAJISTÍ, ABY SE PŮSOBENÍ KLIENTA PROMÍTALO V MYŠLENÍ UŽIVATELŮ, WEBOVÉ STRÁNKY UPOUTALY POZORNOST A UKOTVILY SE NÁVŠTĚVNÍKŮM V PAMĚTI)
  • KODÉR (OBSTARÁ SPRÁVNÉ ZOBRAZOVÁNÍ WEBU – JAK UŽIVATELI, TAK VYHLEDÁVAČŮM)
  • PROGRAMÁTOR (ZABEZPEČÍ, ABY STRÁNKY SPRÁVNĚ FUNGOVALY A ULEHČOVALY VÁM PRÁCI)

6 BODŮ, PODLE KTERÝCH POZNÁTE, ŽE NEVYHAZUJETE PENÍZE Z OKNA:

  1. AGENTURA NENABÍZÍ ŠABLONOVÉ, ANI ŽÁDNÉ JINÉ KRABICOVÉ ŘEŠENÍ.
  2. KONEČNOU CENU SE NEDOZVÍTE Z WEBU ANI PO TELEFONU. VŠE VÁM AGENTURA VYPOČÍTÁ AŽ PO PRVNÍ SCHŮZCE A ZJIŠTĚNÍ VAŠÍ PŘEDSTAVY A POŽADAVKŮ.
  3. AGENTURA VŽDY BUDE CHTÍT OSOBNÍ SCHŮZKU.
  4. … NA KTERÉ SE VÁS BUDOU PTÁT NA STOVKY OTÁZEK, KTERÉ BY VÁS TŘEBA ANI NENAPADLY. BUDOU O VÁS CHTÍT VĚDĚT ÚPLNĚ VŠECHNO, BUDOU SE DO VÁS CHTÍT VCÍTIT TAK, JAKO BY WEB MĚL BÝT JEJICH VLASTNÍ.
  5. U NÁVRHU WEBU SE ZNOVU UJASNÍ CELÝ BUSINESS MODEL, ABYSTE SE DOKONALE POCHOPILI.
  6. AGENTURA VÁM BUDE SCHOPNÁ ZAJISTIT DODÁNÍ PODKLADŮ (FOTOGRAFIE, VIDEA, TEXTACE) V PŘÍPADĚ, ŽE JE NEMÁTE.

Comments are closed.